100-тонна парна машина от Третия райх тръгна от Русе за София
100-тонният парен локомотив от Третия райх отпътува вчера в късния следобед от Русе за София. Историческата немска машина тръгна от гара Разпределителна, теглена по релси от локомотив на "Булмаркет".
Както вече писахме, специалистът от фирмата Орлин Марков обясни, че старата машина ще бъде превозвана с по-ниска скорост,за да може да се придвижва нормално до крайната си точка. Експерти са направили необходимите изчисления не само за скоростта, но и за времето, през което все пак композицията трябва да спира. Очаква се пътуването до София да продължи около 12 часа.
Припомняме, че локомотивът пристигна преди седмица с кораб от Виена до пристанището в Русе. След това беше извършена уникална операция по прехвърлянето му от кораба на жп релсите.
Локомотивът е произведен в Пилзен в тогавашния Трети райх и се смята за една от най-мощните при движещите се с пара. Машините са били правени предимно за Втората световна война, разказа управителят на корабната компания-превозвач Веселин Рубчев. За конкретния локомотив се знае, че е излязъл от завода през 1941 година. След края на Втората световна война въпросният парен локомотив е останал в бившата ГДР, а след това е бил продаден, за да се окаже в жп музея във Виена през последните 20 години. В момента парният локомотив и вагонът за въглища към него са доста ръждясали. Частна компания в столицата ще ремонтира и ще вдъхне нов живот на парния звяр.
Срокът за реставрация е девет месеца. Очаква се след това парната машина да се върне във Виена на собствен ход и да бъде атракцион за туристи.